Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
x
Opis ogólny

Opis ogólny

Projektowana budowa drogi ekspresowej rozpoczynać się będzie na końcu obwodnicy Gorzowa Wlkp., a kończyć na początku obwodnicy Międzyrzecza. Nowa trasa drogowa posiadać będzie docelowo dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu każda. Ruch drogowy na drodze i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny, a dostęp do trasy ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach.

Na ekspresowym odcinku drogi zaprojektowano dwa węzły drogowe: „Skwierzyna Zachód" i Skwierzyna Południe", zlokalizowane na projektowanej obwodnicy Skwierzyny na przecięciu nowej drogi z istniejącą drogą nr 24/22 ze Skwierzyny do Kostrzyna nad Odrą na zachód od miasta oraz na przecięciu z istniejącą drogą nr 3 w rejonie Skwierzynki i Popowa na południe od miasta. W zakres przedsięwzięcia włączono również odcinek obwodnicy Skwierzyny położony poza projektowaną drogą nr S3, pozwalający na korzystanie z obwodnicy w relacji Kostrzyn / Gorzów Wlkp. - Poznań, tj. w korytarzu dróg krajowych nr 22 i nr 24 Kostrzyn - Skwierzyna - Poznań.

W ramach przedsięwzięcia powstaną ponadto liczne poprzeczne przejazdy nad drogą oraz kładki dla pieszych. Nad rzeką Obrą zostanie wybudowany nowy most. Wzdłuż drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy oraz do gruntów rolnych i leśnych. W zakres przedsięwzięcia włączono również budowę obwodu utrzymania drogowego oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu, w tym przebudowę naftociągów dalekosiężnych.

Projektowany odcinek drogi krajowej ekspresowej nr S3 będzie położony w województwie lubuskim, w powiatach: gorzowskim i międzyrzeckim, w miastach i gminach: Gorzów Wielkopolski, Deszczno, Bledzew, Skwierzyna, Przytoczna i Międzyrzecz .


Projektowana trasa ekspresowa będzie przebiegać w niewielkiej odległości od istniejącej drogi nr 3.

Ostatnio dodane