Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
x

Urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu.

Przyjęto następujące rozwiązania i urządzenia zabezpieczające ruch na drodze ekspresowej i drogach poprzecznych:

  • bariery ochronne stalowe w pasie dzielącym drogi S3
  • bariery ochronne stalowe w poboczach dróg
  • bariery ochronne stalowe na obiektach mostowych
  • bariery ochronne rozbieralne na przejazdach awaryjnych
  • przejazdy awaryjne przez pas dzielący drogi S3
  • platformy dla kolumn łączności alarmowej
  • ogrodzenie drogi S3.

 

Bariery ochronne

W celu uniemożliwienia przejazdu z jednej jezdni na drugą oraz ze względów bezpieczeństwa, w pasie dzielącym drogi S3 przyjęto ochronne bariery stalowe SP-07. Przy podporach obiektów mostowych, w celu zabezpieczenia podpory przed najechaniem pojazdu, zastosowano ochronne bariery stalowe SP-09/1. W poboczach dróg rolniczych i gospodarczych, przy wysokości nasypu > 3,5 m i w rejonie przepustów przyjęto stalowe bariery ochronne SP-05. Odległość prowadnicy bariery od krawędzi pasa ruchu wynosi co najmniej 0,75 m.


Na przejazdach awaryjnych w pasie dzielącym drogi S3 przyjęto stalowe bariery ochronne SP-07, rozbieralne na długości 60,0 m.

Przejazdy awaryjne

W pasie dzielącym drogi ekspresowej znajdować się będą przejazdy awaryjne na jezdnię przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu, w odstępach max 4,0 km. Długość przejazdu awaryjnego o konstrukcji nawierzchni jak na drodze ekspresowej wynosi 50 m, natomiast długość bariery SP-07 o łatwo rozbieralnej konstrukcji 60 m.

Wjazdy awaryjne

Przewiduje się możliwość wjazdu służb ratowniczych na drogę ekspresową za pomocą projektowanych węzłów drogowych.

Platformy dla kolumn SOS

Na drodze ekspresowej, przy gruntowym poboczu, po obu stronach drogi, naprze­ciwko siebie, zaprojektowano platformy dla kolumn łączności alarmowej, w odstę­pach co ± 2,0 km.

Platforma o wymiarach 73 m2 posiada nawierzchnię typu chodnikowego i od strony jezdni jest zabezpieczona barierą ochronną SP-01. Dojście do platformy jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Ogrodzenie drogi

Wzdłuż drogi S3, na całej długości, zaprojektowano ogrodzenie z siatki stalowej z drutu ocynkowanego średnicy 2,5 mm, wkopanej w grunt na głębokość 0,50 m, o wymiarach:

  • na terenach upraw rolniczych: wys. 1,5 m i wielkość oczek siatki do wys. 0,75 m co 5 cm (druty poziome) i co 15 cm (druty pionowe), powyżej - odpowiednio 15 cm x 15 cm,
  • na terenach leśnych: wys. 2,0 m i wielkość oczek siatki do wys. 0,80 m co 5 cm (druty poziome) i co 15 cm (druty pionowe), powyżej do wys. 1,40 m -odpowiednio 15 cm x 15 cm i do wys. 2,0 m - 20 cm x 20 cm.

 

 

Ponadto od strony lasu zaprojektowano dodatkową siatkę w miejscach przejść dla zwierząt z tworzywa sztucznego, o wymiarach oczek 1,0 cm x 1,0 cm o wys. 0,50 m, wkopaną w grunt na głębokość 10 cm

Ostatnio dodane