Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
x
Hałas i dwutlenek azotu

Hałas i dwutlenek azotu

Na podstawie prognozowanego na rok 2030 natężenia ruchu na projektowanej obwodnicy obliczono stężenia dwutlenku azotu i zasięg hałasu.

Ruch pojazdów samochodowych w roku 2030 będzie wywoływał maksymalne stężenie NO2 odniesione do 1 godziny w osi obwodnicy na poziomie 1100 μg/m3. Dopuszczalny poziom stężenia występuje w odległości 140m od obwodnicy. Zanieczyszczenie to można zmniejszyć poprzez pasy zieleni izolującej szerokości 15m. Po zastosowaniu nasadzeń dopuszczalne stężenie NO2 występuje w odległości 60m od krawędzi drogi.
Uśrednione dla roku stężenie NO2 nie będzie przekroczone.

Przyjęto dopuszczalne natężenia hałasu:

  • 60dB – pora dnia
  • 50dB – pora nocy

Prognozowany ruch wygeneruje hałas, który przekracza dopuszczalne natężenia w porze dnia w odległości 125m od obwodnicy i 250m w porze nocnej. Uciążliwość hałasu można zmniejszyć poprzez pasy zieleni izolacyjnej szerokości 15. Wtedy natężenie dźwięku przekroczone będą w odległości 75 m od obwodnicy w porze dnia i 145 m w porze nocnej.

Na tej podstawie zaproponowano ekrany akustyczne chroniące pobliskie posesje oraz pasy zieleni ekranującej.

Ostatnio dodane