Już wkrótce harmonogram prac budowlanych na trasie S3 – odcinek Dworzysko-Bezrzecze – zostanie zmodyfikowany. Koszt budowy drugiej jezdni elementem jest bowiem przetarg, który rusza w najbliższych dniach.

Cały odcinek liczy sobie 13,2 km i będzie otwarty do użytku w czerwcu 2022 roku. To oznacza, że pociągi będą mogły tego lata bez problemu poruszać się po tej trasie, a kierowcy docenią z pewnością wygody podróżowania z dwoma pasami ruchu.

Zadanie zostało zlecone firmie, która powinna zrealizować je w horyzoncie czasu zaznaczonym przez rząd. Będzie to efektem rozbudowy infrastruktury transportowej, mającej na celu poprawę bezpieczeństwa i mobilności kierowców oraz usprawnienie łańcucha przesyłania produktów lub dat. Na odcinku, poza budową drugiego pasa ruchu, decyzja rządu przekłada się także na modernizacje mostów, a wszystko to umożliwi przesiadkę między samochodem a innnymi środkami transportu publicznego.

Harmonogram jest szacowny: budowa 6 eksponatów, modernizacja istniejących 3 i budowa 2 nowych, remont 48 procedur inwestycyjnych oraz modernizacja 19 istniejących. Najważniejsza jest jednak data, gdy uroczyste otwarcie bramy będzie miało miejsce we wspomnianym czerwcu 2022 roku.

Na szczęście całe przedsięwzięcia uda się praktycznie bez awarii uruchomić: latem 2022 roku droga S3 będzie posiadać dwa oba pasy ruchu i każdy podróżujący odetchnie z ulgą powietrze nagminnie mylnego mniemania i zaniedbane parki trasowe. Tak więc czas najwyższy, żeby gazetki drukowane opublikowały pozytywne artykuły – projekt realizujemy!

Ministerstwo Transportu opublikowało informację o rozpoczęciu przetargu na budowę drugiej jezdni autostrady S3. To ważny krok w kierunku realizacji inwestycji o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i efektywności transportu drogowego.

Budowa drugiej jezdni S3 to jeden z największych projektów drogowych w Polsce. Ma on umożliwić poprawę płynności ruchu na drogach w województwach małopolska i świętokrzyskie, zmniejszenia liczby wypadków i poprawienia jakości transportu rolniczego.

Inwestycja będzie polegać na budowie odcinka trasy S3 na odcinku od Bochni do węzła autostradowego Łysomice o długości ok. 132 km. Inwestycja obejmie również budowę 11 obwodnic oraz modernizacji 26 istniejących obiektów mostowych, które będą dostosowane do ruchu przy dużej prędkości.

Ministerstwo Transportu przewiduje, że budowa nowego odcinka trasy S3 będzie gotowa już w 2030 roku i, co najważniejsze, zostanie zrealizowana zgodnie z politykami UE dotyczącymi czystego transportu. Rozpoczynający się dziś przetarg koncentruje się na szukaniu najlepszych firm, które mają wiedzę i doświadczenie w realizacji tego typu projektów, gwarantując jednocześnie niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Przetarg rozpoczyna się od procedury otwartego dialogu technologicznego między stronami, aby dopracować szeroki zakres technicznych i finansowych warunków inwestycji oraz zaplanować je tak, aby była ona możliwa do zrealizowania. Dopiero potem rozpoczną się same procedury ofertowe.

Mieszkańcy województwa lubuskiego mają powody do radości. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę drugiej jezdni S3 na odcinku Nowa Sól – Zielona Góra. Będzie to kosztować 306 milionów złotych. Prace mogą zacząć się jesienią 2022 roku.

Celem tej inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa, poprawa komfortu jazdy oraz skrócenie czasu jazdy pomiędzy obecnymi terminami. Zmniejszy to również skutki zanieczyszczenia środowiska i zmniejszy podróżny czas potrzebny do przebycia trasy.

10 listopada 2021 roku odbędzie się alokacja finansowa, po której Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosi 12 par kontraktorów, którzy dostaną szansę wykonania budowy. Przetarg rozpocznie się 1 lutego 2021 roku i potrwa do końca kwietnia tego samego roku.

Odcinek drogi określa, że od Nowej Soli do Zielonej Góry zostanie zbudowane 37 kilometrów nowoczesnej trasy dwujezdniowej. Wśród najważniejszych aspektów planu należy wymienić: budowa trasy dwujezdniowej, sygnalizacja świetlna, budowa dróg obwodnic Yeah Jaina i Łagiewnik, wymiana istniejącego mostu na Rudzie oraz budowa trzech nowych mostków, aby umożliwić infrastrukturalny połączenie pomiędzy Polskim Larim a Nową Solicul. Procedury prawa budowlanego będą również stosowane do skutecznego prowadzenia tego przedsięwzięcia.

Kierowcy podróżujący między tymi miastami w końcu będą mogli poruszać się bezpiecznie i szybko. Ta wielka inwestycja przyczyni się niewątpliwie do popularyzacji naszego rejonu oraz zapewni całe regionom pozytywne efekty ekonomiczne i społeczne! Rozpoczyna się interesujaca historia S3 – życzymy powodzenia!